reklama

Dve muchy jednou ranou

Otravovali nás istý čas dve muchy ľudskej podoby .  Jednej sme sa snáď natrvalo zbavili, jedna k nám ešte občas priletí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Bol apríl.

Hrám sa so synom, manžel kdesi vo vedľajšej izbe. Zrazu mu zvoní mobil. Keďže mu nedvíham hovory, dívala som sa na neznáme číslo, ktoré sa snaží dovolať. Manžel dobehol, ale už neskoro. Nastala u nás radosť, že sa ozýva nový zamestnávateľ. Tak berie mobil do rúk a volá späť. Odchádza radšej preč, ale zachvíľu je späť. Dívam sa naňho, že čo ?
A on len, že mu zavolajú, aby si nemíňal kredit. A tak čakáme. Keď konečne volajú manžel dvíha, a ozve sa nejaká pani:

"Dobrý deň, som ....., zastupujem firmu..... . Radi by sme vám predstavili náš výrobok. Je to parný čistič, ktorý vám vyčistí akúkoľvek nečistotu. Mohol by náš zamestnanec prí k vám domov, a predviesť vám ho?"

Manžel to vyriešil hneď: "Dám vám manželku."

A ja som si znova vypočula úvodnú reč. Na otázku, či môže a kedy môže prísť návšteva, som len odpovedala, že nie sme doma, čo aj bola pravda, nech zavolajú o týždeň.

Hneď v ten deň som o tom vravela kamarátke. A ona, že u nej už boli minulý rok. Že ten čistič stojí 2000 €. No tak hneď som bola rozhodnutá, že bez toho čističa asi naša domácnosť "neprežije".

O týždeň zvoní telefón. No ja pripravená, čo bude nasledovať, som im slušne vysvetlila, že nie neprajem si žiadnu ukážku, že ďakujem za ponuku. Náš rozhovor tým skončil.


Bol august. Manžel mal narodeniny. Zvoní telefón. A znova sa ozýva milá pani. Manžel ju podáva mne.

"Dohodli sme sa naposledy, že vám mám volať v auguste, tak teda volám. Mohol by dnes o pol šiestej prísť k vám náš zástupca a predstaviť náš čistič? Nie je to vôbec záväzné.Nemusíte nič platiť, stačí len, aby prišiel k vám a vyčistil vám čokoľvek od skla po podlahu."

Tentokrát som ostala riadne zaskočená. Naozaj si nepamätám, žeby sme sa dohodli na nejakom auguste. Nemohla som uveriť, koľko vytrvalosti v sebe tí predajcovia majú. A tak, v snahe sa ich nadobro zbaviť, som súhlasila, a povedala, že môže prísť. Môj manžel pozerá na mňa, že či som normálna, načo som ich sem volala?! A to netušil, že mali prísť ešte v ten deň.

Hodina dvanásta sa blížila a moja nervozita stúpala. Práve som dala dieťa spať a absolútne som nemala náladu na nejaké cudzie návštevy. A tak mi napadlo síce detinské ale účinné riešenie.

Obehala som celý dom, aby nikomu neotvárali. A aj keby chceli, tak by nevedeli, či niekto prišiel. Upchali sme zvonček, nebolo počuť zvonenie. Švagriná sa smiala, že má prísť susedka Klára. Rada k nám chodí, a obzerá kuchyňu, a hlavne, čo je v nej navarené, no bohužiaľ, i ona mala v ten deň smolu... Torty sa jej neušlo.

Vrátila som sa k manželovi, a čakali sme, čo sa bude diať. Á, už mu zvoní mobil. Neznáme číslo. Nedvíhame. O chvíľu na to volá pani, uložná v pamäti telefónu pod menovkou "Nedvihat". Tak opäť nedvíhame. Zavolala ešte raz. A potom pokoj.... Tešili sme sa, ako dobre sme to zmákli. No po 20 minútach k nám nabehne svokra, že prečo sme tej predajkyni dali svokrove číslo? Pozeráme nechápavo na ňu a vysvetľujeme, že nikomu sme nič nedali.

Tak nakoniec nevedomky to za nás zdvihol svokor, a povedal, že nie sme doma. Predajkyňa už zrejme stratila nervy, lebo odvtedy už nevolala, a dúfam, že ani nezavolá. A taktiež verím, že si z tejto cesty, ktorú musel chudák firemný zástupca absolvovať zapamätajú, že nemajú tlačiť na ľudí a zneužívať ich pohostinnosť, keď nemajú v sebe dostatok asertivity, aby im povedali NIE.

Nora Jurčiová

Nora Jurčiová

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

mlade ziena, s velkym citom :) Zoznam autorových rubrík:  Nezaradená

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu